Régi Pécs - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://regipecs.blog.hu/2013/10/24/oriasi_robbanas_a_varoshazan/full_commentlist/1#c42321849
Válasz erre: ÓRIÁSI ROBBANÁS A VÁROSHÁZÁN
2023-11-17T14:44:51+01:00
2023-11-17T14:44:51+01:00
RealCorpus
http://blog.hu/user/1480696
Lehet, hogy a felesége vitte tovább az üzletet?<br /><a rel="nofollow" href="https://epa.oszk.hu/03900/03989/03210/pdf/EPA03989_pecsi_figyelo_1900_264.pdf">epa.oszk.hu/03900/03989/03210/pdf/EPA03989_pecsi_figyelo_1900_264.pdf</a><br />
12. oldal alja
https://regipecs.blog.hu/2015/07/27/mindenaron_kell_egy_hos_steinmetz_kapitany_legendaja/full_commentlist/1#c42142265
Válasz erre: Mindenáron kell egy hős! (Steinmetz kapitány legendája)
2023-07-24T15:14:44+02:00
2023-07-24T15:14:44+02:00
PonDrow
http://blog.hu/user/649536
"1944-ben a II. Ukrán Hadsereg tisztje lesz"<br />
Ilyen nem lézett. A 2. ukrán FRONT ( A front (oroszul: фронт) a Szovjet Hadsereg szárazföldi csapatainak alapvető hadműveleti-hadászati seregteste volt háború idején.)<br />
nem ukránok voltak, hanem Ukrajna területén alakult seregtest. Volt belorusz is.
https://regipecs.blog.hu/2016/12/07/egy_pecsi_ut_titka_miert_olyan_szeles/full_commentlist/1#c42094178
Válasz erre: Egy pécsi út titka - Miért olyan széles
2023-06-16T13:16:42+02:00
2023-06-16T13:16:42+02:00
Fzola
http://blog.hu/user/563829
Az én emlékemben ez úgy maradt meg, hogy ez lett volna a Pécs belvárosát tehermentesítő út. Helyette a városfal menti valósult meg, jónéhány utca elpusztításával.
https://regipecs.blog.hu/2022/12/19/setateri_vizlepcso_kronikaja/full_commentlist/1#c41980468
Válasz erre: Sétatéri vízlépcső krónikája
2023-04-10T21:06:32+02:00
2023-04-10T21:06:32+02:00
Puszedlikutya
http://blog.hu/user/1630154
Világítása volt, arra tisztán emlékszem, hiszen naponta mentem el mellette, de nem színes, hanem egyszerű fehér fényű lámpái voltak, amelyek már az ötvenes évek végén és a hatvanas évek elején is csak pislálkoltak, a rendszer elkoszosodott.
https://regipecs.blog.hu/2015/12/27/a_pecsi_voros_csillagos_karacsonyfa/full_commentlist/1#c41793634
Válasz erre: A pécsi "vörös csillagos" karácsonyfa
2023-01-21T10:44:45+01:00
2023-01-21T10:44:45+01:00
Wolfram004
http://blog.hu/user/1012682
De az is egyértelmű, hogy nem volt semmilyen provokáció. - Ez miért is egyértelmű? Honnan derül ki? Mert az amerikai nagybácsi mindig jóságos és csakis jót akar? (Csak a javainkat akarja - muhaha). És ha rózsaszín, csillogó-villogó swastztikákkal (segítek, horogkereszt) aggatja tele valaki, akkor is csak bohóckodás lenne a felháborodás? Jaaaa, akkor nem :DDD<br /><br />
PS - most olvastam el am kommenteket, másnak is eszébe jutott a hasonlat. Hiába, a "szercsenmozsdatás", a "relativizálás", de mindenekelőtt a "kettős mérce" mára már nem titkos fegyverek, mindennapjaink részévé váltak.
https://regipecs.blog.hu/2022/01/08/kripta_villa_es_a_pecsi_patikus/full_commentlist/1#c41282524
Válasz erre: Kripta villa és a pécsi patikus
2022-03-15T15:06:00+01:00
2022-03-15T15:06:00+01:00
Peter Sík
http://blog.hu/user/1606982
Köszönet az igényes, korrekt blog bejegyzésért<br />
Nagymamám: Sántha Ilona<br />
1897. augusztus 7. Fiume– 1975. október 13 Pécs<br />
Egy idősek otthonában hunyt el. Sosem láttam, a nagyszülők elváltak. Anyám és nagybátyám fizettek érte. <br />
A harmadik gyerek, Tünde, nagyapám házassága előtti kapcsolatából született és a nevére vette. Így lett Abrudbányay Tünde, aki Örsi Ferenc első felesége volt. Bővebbet, sajnos semmit nem tudok róla, Budapesten halt meg valamikor. <br />
Édesanyám Abrudbányay Györgyike 1985-ben, nagybátyám Abrudbányay István, tavaly, 2021-ben hunyt el.
https://regipecs.blog.hu/2019/08/13/latogatas_a_multba_pecs/full_commentlist/1#c41268290
Válasz erre: Látogatás a múltba - Pécs 1957
2022-03-09T00:22:28+01:00
2022-03-09T00:22:28+01:00
Imre István Gálos
http://blog.hu/user/826257
A "Lokomotív étterem" és az "Éva cukrászda" képek nekem zavaróan hatnak. A "zebra", a körforgalom, a park kialakítása, a kandelláberek. Az "Éva" képről hiányzik a villamossín
https://regipecs.blog.hu/2021/12/25/a_sosem_lett_uranvaros/full_commentlist/1#c41112062
Válasz erre: A sosem lett Uránváros
2021-12-26T19:43:06+01:00
2021-12-26T19:43:06+01:00
Walter_Dornberger
http://blog.hu/user/448802
A bányát felszámolták, és szerencsére ezek a tervek sem valósultak meg. Nem kell cibálni az alvó sárkány farkát.
https://regipecs.blog.hu/2018/07/29/egy_pecsi_orasmester_rejtelmes_elete/full_commentlist/1#c41011540
Válasz erre: Egy pécsi órásmester rejtelmes élete
2021-11-01T19:27:06+01:00
2021-11-01T19:27:06+01:00
Pirandellus11
http://blog.hu/user/638984
Zajonc Pál. - Kitalálhatatlan sors.
https://regipecs.blog.hu/2014/01/17/1910_massage_szalon_a_setateren/full_commentlist/1#c40728306
Válasz erre: 1910 Massage szalon a Sétatéren
2021-06-19T16:43:23+02:00
2021-06-19T16:43:23+02:00
Farkas Tinkovai
http://blog.hu/user/867153
Gratulálok a mestermunkához. Elmondani nem tudom, hogy egy homályos emlék kitisztulása milyen örömet tud okozni. Köszönöm.
https://regipecs.blog.hu/2017/03/10/konzum_aruhaz/full_commentlist/1#c39871714
Válasz erre: Konzum Áruház
2021-02-20T19:37:45+01:00
2021-02-20T19:37:45+01:00
R O B I
http://blog.hu/user/1143956
Na akkor aki ezeket - a kommunistákat - szeretné visszaszavazni 2022-ben, gondolkodjon el a fenti képeken, hogy megérte-e. Segítek: nem.
https://regipecs.blog.hu/2013/06/04/daranyi_bacsi_a_torpe/full_commentlist/1#c39665408
Válasz erre: Pécs legkisebb, nagy embere (Darányi bácsi)
2021-01-19T00:40:39+01:00
2021-01-19T00:40:39+01:00
Szemánné
http://blog.hu/user/1573750
Rét utcába nőttem fel, a József Attila úti oviba jártam. Odajött Daranyi bácsi a kis böröndjével, görbebot volt a kezébe, megállt a keritésnél, nézte az ovisokat ott játszottunk de elkezdték csufolni és mérges lett ott hadonászott a botjával és morgolodott, máig bennem van ez a kép ,ételhordó is volt a kezébe többször és megállt a kerítésnél a Jászai Mari utcánál.
https://regipecs.blog.hu/2014/08/29/lakits_villa_azaz_egy_pecsi_happy_end/full_commentlist/1#c39604966
Válasz erre: Lakits villa története
2021-01-10T17:44:32+01:00
2021-01-10T17:44:32+01:00
reja11
http://blog.hu/user/707640
Ami kimaradt a Lakits laktanya szomorú történetéből: Idézet a pécsma.hu-ból:<br />
"A Lakits-laktanyának szomorú a története.<br />
1944. június 29-én hajnali 5-kor megkezdték a pécsi gettó felszámolását és a Lakits-laktanya területére terelték a pécsi zsidóságot. Itt kifosztották, levetkőztették őket. A férfiakat a laktanya lovardájának lótrágyás részére terelték, a nőket és gyerekeket az istálló lóállásaiba. A következő napon a mohácsi gettóból érkezőket is ide nyomorították, majd a felszámolt bonyhádi gettó zsidóit is. Összesen ötezer embert tartottak a laktanya területén, mielőtt elszállították őket a haláltáborokba. Emlékükre táblát helyeztek ki később."
https://regipecs.blog.hu/2020/12/11/divat_botrany_1920-ban/full_commentlist/1#c39414002
Válasz erre: Divat botrány 1920-ban
2020-12-13T14:25:07+01:00
2020-12-13T14:25:07+01:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
Érdemes elolvasni ezt azoknak, akik szerint a feminizmus csak a hatvanas évektől kezdődött. Sok embernek elég hiányosak a történelmi ismeretei.
https://regipecs.blog.hu/2018/07/29/egy_pecsi_orasmester_rejtelmes_elete/full_commentlist/1#c37415460
Válasz erre: Egy pécsi órásmester rejtelmes élete
2019-07-12T10:06:41+02:00
2019-07-12T10:06:41+02:00
Ad Dio
http://blog.hu/user/473246
Nem semmi.
https://regipecs.blog.hu/2019/03/03/kozel_140_eve_irtak_a_pecsi_lapok/full_commentlist/1#c37212820
Válasz erre: Régi újságok történetei - 1.
2019-05-21T00:37:52+02:00
2019-05-21T00:37:52+02:00
safranypeter
http://blog.hu/user/434496
T. Cím, kedves Régi Pécs! Én is a Pécsi Lapok olvasója vagyok. Tisztelettel: Sáfrány Péter
https://regipecs.blog.hu/2018/10/07/titokzatos_mecseki_sarga_ut/full_commentlist/1#c35961527
Válasz erre: Titokzatos mecseki sárga út
2018-10-12T20:39:46+02:00
2018-10-12T20:39:46+02:00
Régi Pécs
http://blog.hu/user/795138
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/10/07/titokzatos_mecseki_sarga_ut?full_commentlist=1#c35956213" class="reply_nick_779723" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35956213 );">@fairy.hu</a>: Köszönöm! Így már tudjuk a pontos helyét. Üdv. RégiPécs
https://regipecs.blog.hu/2018/10/07/titokzatos_mecseki_sarga_ut/full_commentlist/1#c35956213
Válasz erre: Titokzatos mecseki sárga út
2018-10-11T15:15:49+02:00
2018-10-11T15:15:49+02:00
fairy.hu
http://blog.hu/user/779723
Ha koordinátákat kellenem adnom, akkor azt mondanám, hogy <br />
N46.11286 E18.30543<br />
http://www.google.com/maps/place/46°06'46.3"N+18°18'19.6"E/@46.111926,18.3065858,133a,35y,302.49h,51.43t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d46.11286!4d18.30543?hl=en
https://regipecs.blog.hu/2018/10/07/titokzatos_mecseki_sarga_ut/full_commentlist/1#c35956165
Válasz erre: Titokzatos mecseki sárga út
2018-10-11T14:58:10+02:00
2018-10-11T14:58:10+02:00
fairy.hu
http://blog.hu/user/779723
2007-ben fotóztam: <br /><a rel="nofollow" href="http://geocaching.hu/logimages/2007-08/17615_20070816_043103.jpg">geocaching.hu/logimages/2007-08/17615_20070816_043103.jpg</a><br />
Itt jártam: <a rel="nofollow" href="http://geocaching.hu/caches.geo?id=1194&show_logs=i#269023">geocaching.hu/caches.geo?id=1194&show_logs=i#269023</a>
https://regipecs.blog.hu/2017/06/09/a_pecsi_bauxitbanya/full_commentlist/1#c35874413
Válasz erre: A pécsi bauxitbánya
2018-09-23T20:09:29+02:00
2018-09-23T20:09:29+02:00
Palka István (törölt)
Az 1980-as évek eleji általános iskolai földrajzatlaszunkban még az szerepelt, hogy a Mecsekben bauxit található (uránról szó se volt). Mindenki tudta, hogy ez nem igaz (az általános iskolások is), de az atlasz valóban ezt mutatta. A föcitanárunk, mikor rákérdeztünk, azt mondta: "Ezt eddig észre se vettem."
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35758161
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-31T20:10:26+02:00
2018-08-31T20:10:26+02:00
Fzola
http://blog.hu/user/563829
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35754351" class="reply_nick_196875" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35754351 );">@citrix</a>: Ellenkezőleg, idős vagyok. Lehet hogy ezért nincs meg az emlékeimben, hogy Pécsett közlekedtek volna akkoriban automata váltósok. (kivéve a Skodákat) Ezután mindent elhiszek.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35754479
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-31T07:56:40+02:00
2018-08-31T07:56:40+02:00
Helga Beauty Salon.
http://blog.hu/user/1247495
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35754351" class="reply_nick_196875" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35754351 );">@citrix</a>: "Sok nyomógomb"<br /><br />
B R I II A N :))))
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35754463
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-31T07:53:29+02:00
2018-08-31T07:53:29+02:00
Helga Beauty Salon.
http://blog.hu/user/1247495
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35753383" class="reply_nick_202647" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35753383 );">@Arno1d</a>: Sejtem hogy milyen összeállásról beszélsz, csak van benne némi logikai bukfenc és szerintem ezért nem igaz! Ez a következő. Amikor rögzítőféket használsz, kiengeded azt a levegőt a rugóerőtároló munkahengeréből ami összenyomva tartja a rugót. A rugó ilyenkor megfeszíti a fékkulcsokat és a hátsó fék befog. Viszont ha ebben az állapotában a fékre lépsz, levegő jut a rugóerő tároló munkahengerébe és az visszanyomja a rugót, ergo csökkenti a hátsó kerékre jutó fékhatást. Eddig az anomália ezzel kapcsolatban, viszont amire a tanár célzott az azért nem életszerű, mert ha valami üzemzavarból kifolyólag hirtelen elszökik az összes levegő és ez okból a rögzítőféket a rugó működésbe hozza, a pedállal már levegő hiányában nem tudsz a rugó fölé nyomást vezérelni!
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35754351
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-31T07:05:23+02:00
2018-08-31T07:05:23+02:00
citrix
http://blog.hu/user/196875
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35752085" class="reply_nick_563829" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35752085 );">@Fzola</a>: Google a barátunk, nézz utána: Praga 2M 70 automata váltó. A YouTube-on találsz róla infót. Látom fiatal vagy, a 70-es években az Ikarus 260-as ezzel volt szerelve. Sok nyomógomb, 2 fokozat. I-es és B gomb benyomása után volt motorfék lejtőn lefelé. Hidd el, igen sokat utaztam ezekkel diákként és mivel érdekelt odafigyeltem mit tesz-vesz a sofőr.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35753383
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T22:19:15+02:00
2018-08-30T22:19:15+02:00
Arno1d
http://blog.hu/user/202647
A 80-as évek végén a BME-re jártam a Járműgépész szakra. Akkor egy nagy táblára fel volt szerelve ennek a típusnak a fékrendszere. 5-öst kaptunk volna a tárgyból, ha megtaláljuk benne a hibát. Sajnos a tervezők sem vették észre. A tanársegédünk mondta el, hogy ennek a balesetnek a nyomán találtak egy ritka együttállást, amikor a fékhatás megszűnik. <br />
Már halványak az emlékeim de valami ilyesmiről volt szó:<br />
A légfékes buszok második tengelye fordított elven működik - a féket egy erős rugó zárva tartja, azt a sűrített levegő nyitja ki. Azaz ha elmegy valamiért a levegőnyomás, automatikusan befékez a jármű. Ebben az adott ritka együttállásban nem ment el a teljes nyomás, ezért a rugó nem a teljes erejével fékezte a buszt. A sofőr kiválóan fékezte a buszt a tereptárgyakkal és csoda, hogy csak ennyi áldozat volt.<br />
Jó lenne tudni, hogy ennek nyomán kiengedték-e a sofőrt vagy eltussolták az Ikarusra nem túl jó fényt vető tervezési hibát.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35753289
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T21:49:41+02:00
2018-08-30T21:49:41+02:00
KissGecihuszár
http://blog.hu/user/559906
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35750381" class="reply_nick_179426" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35750381 );">@DAnna</a>: Ott repül Dévényi Tibibácsi 10 pontos pöttyös labdája, de ha vmi komolyabb bálhé kerekedik a Tüke kivéreztetéséből, az atyaúristen is kevés lesz, hogy mondjuk a népharag ne lincselje meg őket!
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35753117
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T21:12:24+02:00
2018-08-30T21:12:24+02:00
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35748371" class="reply_nick_1247495" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35748371 );">@Helga Beauty Salon</a>: "Itt az a nagy tanulság, hogy utólag úgyis rádvernek bármit amit akarnak"<br /><br />
Ez így van sajnos. Ráadásul amíg emberek dolgoznak, addig lesz hiba is, valamint Mörfi 1. számú törvénye pedig az, hogy ami elromolhat, az el is romlik, és persze mindig a legrosszabbkor. Ellenben az is igaz, hogy az ember gyarló lény, ha nincs felelősségérzet, és nincs szankció kilátásba helyezve mulasztás esetén, akkor nagyjából mindenki beleszarna mindenbe. Azért ezt sem lehet engedni. Valahol meg kell találni az arany középutat. szvsz.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35753057
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T21:02:57+02:00
2018-08-30T21:02:57+02:00
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35748321" class="reply_nick_70458" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35748321 );">@Grgabácsi</a>: "Már ne is haragudj, de tömegközlekedési jármű műszaki hibából adódóan elég ritkán szokott balesetet csinálni. A pia meg a drog továbbra is, még most a munkaerőhiányos időszakban is azonnali hatályú kirúgással jár"<br /><br />
Szerintem félreértettél valamit, vagy én fogalmaztam félreérthetően. Én még véletlenül sem kizárólag a tömegközlekedésről, hanem az utakon tapasztalható általános morálról beszéltem, amibe beletartozik a hétvégi úrvezetőtől a tapasztalt sofőrig bárki. Sőt esetenként egy-egy hivatásos pilóta is. Csak az ominózus régi baleset adta hozzá az apropót, és az összehasonlítási alapot. Miszerint régen mekkora port kavart egy baleset, ami manapság max egy apróbetűs cikk lenne, rövid összefoglalóként. Ajánlom figyelmedbe azokat a weboldalakat, ahol csokorba gyűjtve időrend szerint szemezgethetsz, és megdöbbensz mi minden történik egy átlagos napon az utakon. Igen tanulságos. Kamionok roncsderbiznek a várost idióta fiatalok versenypályának nézik, csak az elmúlt hónapban mittudomén hány gázolás (újabban cserbenhagyásos a divat) történt a zebrán, és sorolhatnám napestig. Én 95 óta vezetek minden nap, tehát elmondhatom vagy van saját tapasztalatom és véleményem is a sofőrállomány minőségéről, ("fejlődéséről") és elég lehangolónak érzem a képet. A legjobban azt hiányolom, hogy egyre jobban hiányzik a felelősség érzete. Mintha már nem tudatosulna, hogy itt veszélyes üzem van.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35752085
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T18:59:01+02:00
2018-08-30T18:59:01+02:00
Fzola
http://blog.hu/user/563829
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35750093" class="reply_nick_196875" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35750093 );">@citrix</a>: Szezont a fazonnal! :)<br />
A Praga 2M SKODA busz volt, ilyen típusú Ikarust hogy gondolsz?<br />
Amúgy I.-es fokozatot a nagyjárműveken (busz, teherautó) nem is volt szokás használni, ezért egy marhaság amit valaki írt, hogy I.-esbe kellett volna visszakapcsolni.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35751991
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T18:50:10+02:00
2018-08-30T18:50:10+02:00
Fzola
http://blog.hu/user/563829
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35747625" class="reply_nick_957487" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35747625 );">@UsrComm</a>: Megfogtad a lényeget! Lejtmenetben nagyon fontos a hatásos motorfék is. A buszvezető kevés gyakorlattal rendelkező fiatal ember volt. Nem vette figyelembe a tömeget, és helytelen fékezési módot választott. A motorfék mellett (ami dieselnél elég hatásos), segíthetett volna még a "bubu" nevü kipufogófék, és a szakaszos fékezés. Ez a busz a Misinatetőtől folyamatosan lefelé jött, a fékek túlmelegedtek, ezért csökkent le a hatásfoka. Sajnos a sofőr pánikba esett, pedig több, kevesebb bajjal járó vészmegoldást is alkalmazhatott volna.<br />
A műszaki állapota egy busznak sem volt kifogástalan, így a szerelőkre bármikor rá lehetett bizonyítani vétkeket. De ez egy nagyon összetett dolog, sokat lehetne szövegelni róla.<br />
Minden estre a baleset után hegyi járatra már csak olyan gk. vezetőket vezényeltek, akiket külön arra felkészítettek.<br />
Borzadály, hogy mennyi műszaki okoskodó van itt!
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35750557
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T14:55:16+02:00
2018-08-30T14:55:16+02:00
Bikli néni
http://blog.hu/user/492071
Amellett, hogy egyetértek az előttem szólókkal a sofőr felelősségét illetően, felmerült benem egy kérdés.<br />
Ha a Mecsek-kaputól kezdett gyorsulni a busz és a sofőr látta, hogy nem tud fékezni, miért gurult le egészen a Széchenyi térig? A leglogikusabb az lett volna, hogy a Pálosoknál egy enyhe jobbossal ráfordul az azon a részen majdnem vízszintes - és sokkal kisebb forgalmú- Surányi útra. A Hunyadi lefele rendkívül meredek, ott egy jó állapotú járművel is csak folyamatos fékezés + motorfék kombóval érdemes leszánkázni. Vagy, ha azt ott elnézte, legkésőbb az alagútnál egy jobbossal ráfordulni az Aradi vértanúkra. Igen, ez kockázatos, laikus gondolataim szerint az alagútnál már főleg egy felborulást kockáztat, de nem értem, ehelyett miért volt jobb egyenesen berongyolni a zsúfolásig telt Széchenyi térbe.<br />
Én úgy gondolom, talán ez lehetett a bíróság indoklása, hogy a sofőr - pánikhelyzetben - sorozatos rossz döntéseket hozott, így sokkal több ember élete került veszélybe.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35750381
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T14:27:51+02:00
2018-08-30T14:27:51+02:00
DAnna
http://blog.hu/user/179426
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35746931" class="reply_nick_559906" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35746931 );">@KissGecihuszár</a>: HA fideszes a vezetés nem lesz baja a perekből.Sőt, per se lesz.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35750341
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T14:20:09+02:00
2018-08-30T14:20:09+02:00
Botox Lac
http://blog.hu/user/1384613
...csak mert ismerek több olyan ma is közlekedő hivatásost, akik vígan lejönnek terhelten a C-kategóriással pusztán üresben fékezve(!), motorfék nélkül ugyanezen az útvonalon. És számomra a legmegdöbbentőbb az, hogy ezek nem mai instantsofőrök. 50-60 éves korosztályról van szó, akik jól ismerik ezt a tragédiát és mégis így vezetnek. Gondolván, ez velük úgy sem fordul elő, meg ez újabb technika...
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35750241
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T14:03:13+02:00
2018-08-30T14:03:13+02:00
Botox Lac
http://blog.hu/user/1384613
Az üzemi féket tehermentesítendő nem csak a motorféket használják, hanem a lassítóféket is(akkoriban bubut, ma retardert)! Én is sokat buszoztam ezen a vonalon gyerekként és a mai napig benne van a fülemben a kipufogófék hangja, ahogy a sofőrök ezerrel nyomták lefelé. Persze anélkül, hogy bárkit mentegetnék/gyanúsítanék, az is fontos kérdés, hogy ezen a buszon egyesítve volt az üzemi fékkel a bubu, vagy külön lehetett használni, no és persze az sem mindegy a trehány ellenőrzések mellett, hogy az a 30-35%os fékhatás már eleve annyi volt, vagy "elmelegítve" lett annyi...
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35750093
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T13:35:04+02:00
2018-08-30T13:35:04+02:00
citrix
http://blog.hu/user/196875
Ha nem tévedek és jók az emlékeim, Praga 2M 70 automata váltóval felszerelt Ikarusok jártak Pécsen. A TV toronyhoz jó pár alkalommal felbuszoztam diákként, látványos és szép útvonal, egyben meglehetősen meredek, hosszú emelkedővel és ez vissza lejtmenettel. A Praga váltók kezelésére a sofőrök biztos ki voltak oktatva, lejtmenetben mivel retarder nem volt így a motorféket kellett használni mert a négy dobfék önmagában kevés, gyorsan feltüzesedik. Az I-es fokozat használata mellett a B gombot is benyomva motorfékkel lehetett lejönni a hegyről, szerintem itt lehetett valami gond a váltóban. Az utasokkal teli busz így hamar fékezhetetlenné vált, a sofőr próbálta menteni a menthetőt. Kész csoda hogy így le tudott jönni azon a hosszú meredek és kanyargós úton.<br />
Ausztriában a Medicor autóbusza a fék túlmelegedése miatt futamodott meg, az alföldi sofőr nem használt soha (nem kellett ahol eddig vezetett) motorféket, simán a légfékkel jött le a hosszú lejtőn és ebből nagy baj lett.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35748593
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T09:01:56+02:00
2018-08-30T09:01:56+02:00
Kulics
http://blog.hu/user/163394
Olyasmi rémlik, hogy a sofőrnek azt varrták a nyakába, hogy a váltásnál elrontott valamit, hogy nem kapcsolt fix 1-be, hogy a motorfék lassítsa a buszt. A gyenge fékért nem a sofőr volt a hibás, az egyértelmű.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35748523
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T08:44:24+02:00
2018-08-30T08:44:24+02:00
Din Serpahis
http://blog.hu/user/401922
A neni aki meghalt, a szomszedunk volt. Nagyon elenken emlekszem az egeszre, pedig csak 3 eves voltam.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35748383
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T08:12:14+02:00
2018-08-30T08:12:14+02:00
Grgabácsi
http://blog.hu/user/70458
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35748371" class="reply_nick_1247495" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35748371 );">@Helga Beauty Salon</a>: "Itt az a nagy tanulság, hogy utólag úgyis rádvernek bármit amit akarnak." Itt a pont.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35748377
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T08:11:28+02:00
2018-08-30T08:11:28+02:00
Grgabácsi
http://blog.hu/user/70458
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35744109" class="reply_nick_42860" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35744109 );">@ninimimi</a>: "Továbbá a pécsi sofőrökről írtakhoz vegyük hozzá a vizet ivó gyerekre rendőrt hívó miskolci sofőrt, vagy a gyalogosokat most már sorozatban gázoló budapesti - főleg - villamosvezetőket. Akiknek valószínűleg soha nem vizsgálják a baleset vészhelyzeti elkerülhetőségére irányuló kötelezettségét."<br /><br />
Elmész ám te a jó messzire. Csak ülj be egy pár napra kb bármelyik frekventált vonalon vezető kolléga mellé és igyál egy felest minden alkalommal, amikor megmenti egy hullajelölt életét. Másnap Zacher Gábor fog neked jó reggelt kívánni. Amikor takarásból kilép valaki a vasúti pályán, azt nem lehet kivédeni. Amikor a fasoron az idióta nő (nyugodjon békében) a zárt ajtót próbálja felfeszíteni, miközben 3 perc múlva jön a következő villamos, azt megint csak nem lehet a vezető nyakába varrni. Szóval inkább meg lehet a budapesti villamosvezetőknek köszönni, mert ha nem figyelnének, akkor naponta gázolnának el négy embert, nem évente egyet vagy kettőt, mint ami a sokévi átlag.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35748371
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T08:11:06+02:00
2018-08-30T08:11:06+02:00
Helga Beauty Salon.
http://blog.hu/user/1247495
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35744087" class="reply_nick_149673" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35744087 );">@Jankove</a>: A gépjármű oktató könyvek időtlen idők óta tartalmazzák, mit kell a sofőrnek ellenőriznie, kipróbálnia elindulás előtt. Világítás fék, stb. <br /><br />
Hiába nézed át, féket csak fékpadon lehet alaposan ellenőrizni. Látod, ebben az esetben is gond nélkül megállt egész nap (délben kezdett és este hétkor volt a baleset) aztán egyszer felszállt 70+ ember és ahhoz már kevés volt a fék. Itt az a nagy tanulság, hogy utólag úgyis rádvernek bármit amit akarnak.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35748349
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T08:05:52+02:00
2018-08-30T08:05:52+02:00
Grgabácsi
http://blog.hu/user/70458
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35747625" class="reply_nick_957487" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35747625 );">@UsrComm</a>: Miután egy buszon légfék van, így a fékfolyadék túlmelegedése olyannyira kizárt, mint ma egy Michael Jackson koncert.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35748341
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T08:03:31+02:00
2018-08-30T08:03:31+02:00
Grgabácsi
http://blog.hu/user/70458
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35746035" class="reply_nick_1375721" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35746035 );">@csúti csüngőhasú tolvaj</a>: nemcsak fékpad van bennük, hanem sok éves tömegközlekedési járművezetői tapasztalattal is rendelkeznek.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35748321
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T08:00:18+02:00
2018-08-30T08:00:18+02:00
Grgabácsi
http://blog.hu/user/70458
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35743833" class="reply_nick_149673" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35743833 );">@Jankove</a>: Már ne is haragudj, de tömegközlekedési jármű műszaki hibából adódóan elég ritkán szokott balesetet csinálni. A pia meg a drog továbbra is, még most a munkaerőhiányos időszakban is azonnali hatályú kirúgással jár, szóval amit írsz, abból kb a kötőszavak igazak.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35748223
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-30T07:33:09+02:00
2018-08-30T07:33:09+02:00
Crip Lee
http://blog.hu/user/676153
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35747271" class="reply_nick_559906" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35747271 );">@KissGecihuszár</a>: akkor meg befog a westing ha elmegy a feklevego.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35747715
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T22:32:19+02:00
2018-08-29T22:32:19+02:00
Opi87
http://blog.hu/user/828646
Az az út nagyon meredek, még fékkel is nagyon felgyorsulhatsz ha az a fék nem elég jó.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35747699
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T22:28:31+02:00
2018-08-29T22:28:31+02:00
kabir68
http://blog.hu/user/907213
Az eset szempontjából akadt még egy fontos tényező: az üzemanyag-fogyasztási norma, illetve megrtakarítás, melynek elérésében a sofőröket anyagilag is érdekeltté tették. Amennyire tudom, ebben az esetben is sokat számított, hogy a sofőr a lefelé úton "vitorlázni" próbált, vagyis motorfék nélkül, alacsony fordulatszámon ereszkedett lefelé - de persze lehet, hogy ez is csak amolyan helyi legenda.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35747625
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T22:16:14+02:00
2018-08-29T22:16:14+02:00
UsrComm
http://blog.hu/user/957487
"Tehát egy meredek úton a zsúfolt autóbuszt "30—35 százalékos hatásfokkal" meglehetett volna állítani?"<br /><br />
Nekem anno (tizenpár éve), személyautó jogosítványszerzés során felhozta példaként az esetet az elméleti oktató, korábban nem hallottam róla...<br /><br />
Abból vezette fel a dolgot, hogy mennyire fontos a motorfék használata és a fékek kímélete (túlmelegedés elkerülése miatt).<br />
Nem tudom, hogy ebben az esetben technikailag pontosan mi történt, ill. milyen volt a műszaki állapota a járműnek, de ez az útszakasz elég alattomos ilyen szempontból - hosszú, meredek, folyamatosan lejt, valamilyen formában folyamatosan fékezni kell.<br /><br />
Valami olyasmi volt az oktató által elmondottak lényege, hogy, ha valaki úgy jön le egy ilyen úton, hogy nem használ motorféket, hanem az üzemi fékkel próbálja lassítani a járművet, akkor a fékek túlmelegszenek, a fékhatás drasztikusan csökken, és akár egy hasonló tragédia is lehet a kimenetele a dolognak.<br /><br />
Ez a 30-35%-os fékhatás-csökkenés akár ennek is betudható lehet.<br />
...vagy akár túlmelegedett fékfolyadék, ami meg karbantartási hiányosság...<br />
Nem tudom, pontosan miket állapítottak meg.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35747401
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T21:16:41+02:00
2018-08-29T21:16:41+02:00
Helga Beauty Salon.
http://blog.hu/user/1247495
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35747271" class="reply_nick_559906" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35747271 );">@KissGecihuszár</a>: Abban igazad van, hogy a retarder önmagában állóra nem fékezi a kocsit.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35747383
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T21:12:46+02:00
2018-08-29T21:12:46+02:00
Helga Beauty Salon.
http://blog.hu/user/1247495
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35747271" class="reply_nick_559906" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35747271 );">@KissGecihuszár</a>: , ha mondjuk elillant a Volvo 7700-as fékrendszeréből a "légkör", akkor azt nem fogja mér a retarder se 0-ra fékezni, pláne 100+ utassal...<br /><br />
Ha elmegy a levegő azonnal befog a rugóerőtárolós kézifék. Alacsony nyomásnál már szól a vészjelző. a retarder nem azonos a kardánfékkel, még úgy sem, hogy a kardánon át lassítja a kereket mint a motorfék, csak sokkal erősebben.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35747271
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T20:53:02+02:00
2018-08-29T20:53:02+02:00
KissGecihuszár
http://blog.hu/user/559906
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35746957" class="reply_nick_1247495" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35746957 );">@Helga Beauty Salon</a>: Igen ,képben vagyok a 4 állású retarder, népi nevén kardánfék tekintetében, de azért abban egyetérthetünk, hogy a retarder ömagában nem egy csodaszer, ha mondjuk elillant a Volvo 7700-as fékrendszeréből a "légkör", akkor azt nem fogja mér a retarder se 0-ra fékezni, pláne 100+ utassal...
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35746957
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T19:52:10+02:00
2018-08-29T19:52:10+02:00
Helga Beauty Salon.
http://blog.hu/user/1247495
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35746931" class="reply_nick_559906" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35746931 );">@KissGecihuszár</a>: csak félve merem kérdezni, milyen állapotban vannak a -hasonlóan az önkorihoz és annak egyéb cégeihez, a dettó csődközeli állapotú Tüke Busz használt Volvo-i, Mercijei, Ikarusai??<br /><br />
A mostani buszokban már a retarder nevezetű kiegészítő fékezőberendezés van, ami ég és föld a régi "bubus" fékhez képest!
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35746937
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T19:47:07+02:00
2018-08-29T19:47:07+02:00
Helga Beauty Salon.
http://blog.hu/user/1247495
Én beültettem volna a rohadék bírónőt, meg a műszaki szakértőket egy kb. 80 utas súlyával megterhelt 30-35% fékhatású buszba hogy mutassák meg mik azok az emberi, vezetési és fékezési technikák, amikre hivatkoztak! A jó kurva anyjukat!
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35746931
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T19:45:27+02:00
2018-08-29T19:45:27+02:00
KissGecihuszár
http://blog.hu/user/559906
csak félve merem kérdezni, milyen állapotban vannak a -hasonlóan az önkorihoz és annak egyéb cégeihez, a dettó csődközeli állapotú Tüke Busz használt Volvo-i, Mercijei, Ikarusai?? Merthogy Pécs -hasonlóan Miskolchoz, Sopronhoz, Bp-hez- bővelkedik a meredek utcákban, szerpentinekben, ahol ha egy -mondjuk csuklós- busznak elillan a fékhatása és a buszon van 100-120 utas, nos akkor mégis hogyan tovább?? Nagyon veszélyes játékot, egész konkrétan orosz rulettet játszik Pécs, amikor a Tüke Busz kivéreztetését tűzi zászlajára, hogy ezzel megspóroljon kb. 2-300 milliót! Mert a spórolásnak csak rossz vége lehet, ugyanis ha manapság következik be egy ehhez hasolnó "havária", akkor csak a megsérült, horriblie dictu, a balesetben elhalálozott utasok, autósok, járókelők olyan pereket akaszhatnak a cég, végső fokon a város nyakába, hogy az sokszorosa lesz a megspórolni kívánt pár 100 milliónak!
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35746035
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T16:34:51+02:00
2018-08-29T16:34:51+02:00
csúti csüngőhasú tolvaj
http://blog.hu/user/1375721
A hozzászólásokat olvasva úgy tűnik itt pár ember lábában komplett fékpad van.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35745591
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T15:12:49+02:00
2018-08-29T15:12:49+02:00
Jarics
http://blog.hu/user/776941
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35744403" class="reply_nick_149673" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35744403 );">@Jankove</a>: Jogos, emlékszem, jóval fiatalabb voltam (10 év körül voltam) és édesapám buszvezetőként dolgozott, úgy jött le a Großglockner-ről bubuval alacsony sebességben, hogy mikor megálltunk, hideg volt a féke... majd megnéztük az előttünk, jóval gyorsabban, agresszívabban vezető busz felnijét. Tojást lehetett rajta sütni esete. Azóta megvan az az aranyszabály, hogy amilyen sebességfokozatban mész fel a hegyre, annál csak kisebben szabad csak lejönnöd róla.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35744403
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T11:34:59+02:00
2018-08-29T11:34:59+02:00
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35744297" class="reply_nick_241162" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35744297 );">@dtibor</a>: Nyilván, ezt mi így egy sok évtizedes cikkből nem fogjuk tudni eldönteni, mennyire volt felelős a pilóta. A fék meghibásodás szar dolog, ennek ellenére azért vannak praktikák, és eszközök ilyen esetre (régen még tanították) visszaváltogatás, gázföccsökkel, kipufogófék (bubu), stb, persze egy éles helyzetben minden más mint papíron. Ezért én nem is keresném a felelőst, inkább arra akarok rávilágítani, ma mennyire SILÁNY lett a sofőrképzés, és mennyire nincs felelősségérzete az átlagos sofőrnek. És ezt sajnos már nem csak a 18 éves boyracerekre, hanem a hivatásoskra is igaz.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35744297
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T11:23:19+02:00
2018-08-29T11:23:19+02:00
dtibor
http://blog.hu/user/241162
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35744087" class="reply_nick_149673" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35744087 );">@Jankove</a>: Egyetértek, de kicsit mégsem: amikor a sofőr átveszi a buszt, ellenőrzi amit kell (fék, lámpa, stb), valószínűleg ott minden OK. Elindul a városba, fullra szedi magát utasokkal, és jön le a hegyről. Ott már kevés az, hogy műszakkezdéskor SÍK tepen, és ÜRES kocsival volt elég fékhatás, de az a lejtő közepén elfogy.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35744115
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T10:58:05+02:00
2018-08-29T10:58:05+02:00
Wéső
http://blog.hu/user/1302254
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35743833" class="reply_nick_149673" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35743833 );">@Jankove</a>: Tetszik amit írtál.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35744109
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T10:57:38+02:00
2018-08-29T10:57:38+02:00
ninimimi
http://blog.hu/user/42860
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35743971" class="reply_nick_42860" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35743971 );">@ninimimi</a>: leginkáb= leginkább<br />
Továbbá a pécsi sofőrökről írtakhoz vegyük hozzá a vizet ivó gyerekre rendőrt hívó miskolci sofőrt, vagy a gyalogosokat most már sorozatban gázoló budapesti - főleg - villamosvezetőket. Akiknek valószínűleg soha nem vizsgálják a baleset vészhelyzeti elkerülhetőségére irányuló kötelezettségét. Aminek semmibe vétele messziről látszik sokszor, amikor fékezés helyett sokáig csak hangjelzést adnak az egyébként valóban szabálytalankodó közlekedőnek. Amikor pedig az áldozat szabálytalankodása nem lenne ok a gázolásra, ami ha és amennyiben ez helyzet, önmagában is bűncselekmény lehet a sofőr részéről. Alig 24 órás, budapesti, Szilágyi Erzsébet fasori esetről beszélek.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35744087
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T10:55:44+02:00
2018-08-29T10:55:44+02:00
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35743971" class="reply_nick_42860" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35743971 );">@ninimimi</a>: "Az itt elmondottak szerint a sofőr volt a legkevésbé hibás."<br /><br />
A gépjármű oktató könyvek időtlen idők óta tartalmazzák, mit kell a sofőrnek ellenőriznie, kipróbálnia elindulás előtt. Világítás fék, stb. Mamár ezen simán átlapozunk, ki néz meg bármit is a kocsiján indulás előtt? Felgyorsult a világ, beül, indit, satugáz. De 30 évvel ezelőtt ezt még azért komolyan vették... és akárki akármit mond, van értelme.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35744011
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T10:46:45+02:00
2018-08-29T10:46:45+02:00
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35743867" class="reply_nick_833010" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35743867 );">@JTom</a>: A mai "mindennapi" hír: Halált okozott a trélerről leesett kerék.<br /><br /><a rel="nofollow" href="https://index.hu/belfold/2018/08/28/eszre_sem_vette_a_sofor_hogy_az_elszabadult_potkerek_megolt_egy_lanyt/">index.hu/belfold/2018/08/28/eszre_sem_vette_a_sofor_hogy_az_elszabadult_potkerek_megolt_egy_lanyt/</a>
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35743971
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T10:41:55+02:00
2018-08-29T10:41:55+02:00
ninimimi
http://blog.hu/user/42860
Az itt elmondottak szerint a sofőr volt a legkevésbé hibás. Azonban azt hozzá kell tennem - bár Pécset nagyon szeretem -, hogy a pécsi buszsofőrök messze a legagresszívebbek és leginkáb emergyűlölők, de magyar viszonylatban is. A többi közlekedővel, főleg gyalogosokal és utasokkal szemben. Ugye itt volt az a buszmegállós, halálos gázolás is pár éve. Kíváncsi lennék, ott mi lett az ítélet.<br />
Még annyit, hogy - bár nem szívem közepe a "szocialistának" hazudott, rendszerváltás előtti berendezkedés -, de a szerelőkre kirótt büntetés példás, és helyesnek tűnik. Ma, amikor például a 12 áldozatot követelő veronai tragédia - szándékos - felelősei még bíróság előtt sincsenek, nagyon érdekes az összehasonlítás.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35743867
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T10:26:56+02:00
2018-08-29T10:26:56+02:00
JTom
http://blog.hu/user/833010
<a href="https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren?full_commentlist=1#c35743833" class="reply_nick_149673" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35743833 );">@Jankove</a>: minden szavaddal egyetértek
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35743853
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T10:25:29+02:00
2018-08-29T10:25:29+02:00
JTom
http://blog.hu/user/833010
Embertelen jó képek, föleg a kor újságírásához képest. Jókor, jó helyen...<br />
A történet érdekes nem hallottam róla azaz valószínü nem emlékszem rá.<br />
Gratula a szerzönek! Ritkán fordul elö hogy irigy vagyok amiért nem én mutattam be öket. ;)<br />
Köszönet!
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35743835
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T10:20:50+02:00
2018-08-29T10:20:50+02:00
Alick
http://blog.hu/user/824438
Úgy tűnik, hogy a sofőrből bűnbak lett. Pedig ebben a helyzetben több halálos áldozat is lehetett volna.
https://regipecs.blog.hu/2018/08/28/halalos_baleset_a_szechenyi_teren/full_commentlist/1#c35743833
Válasz erre: Halálos tömegbaleset a Széchenyi téren (1983)
2018-08-29T10:20:35+02:00
2018-08-29T10:20:35+02:00
"ezt a nem mindennapi tragikus balesetet"<br /><br />
35 évvel később egy ilyen kaliberű hír, már a "szóra sem érdemes" kategória, annyira mindennapi. Hétvégenként komplett családok vesznek oda az utakon, persze nem jellemzően fékhiba, hanem telefonálás, oda nem figyelés jaszkarizás eredményeként. Ennek részben az is az oka, hogy a felelősség kérdését mamár jóval rugalmasabban kezelik, mint anno, hisz látjuk, hogy bedrogozott, bebaszott pilótákat is simán hazaengednek egy ejnyebejnyé után, míg az ominózus pécsi esetnél a fél remizt sittrevágták. Ha a járművezetést ismét felelősségteljes tevékenységgé nyilvánítjuk, amelyet kizárólag arra alkalmas személyek végezhetnek, és a műszaki vizsga sem a "lökjük át valahogy bélabátyám (kacsint)" ról fog szólni, akkor majd ismét "nem mindennapi" -nak fog számítani egy-egy ilyen eset.
https://regipecs.blog.hu/2018/06/25/pillanatkepek_a_pecsi_vasercbanyabol/full_commentlist/1#c35441831
Válasz erre: Pillanatképek a Pécsi Vasércbányából
2018-06-28T14:03:46+02:00
2018-06-28T14:03:46+02:00
Lusuka
http://blog.hu/user/1366132
Nagyszerű pénzkereseti lehetőségek, fotózással, forditással, sorozat és kép feltöltéssel, facebook profillal és minden mással: <a rel="nofollow" href="http://www.internetespenzkereses.info/">www.internetespenzkereses.info/</a>
https://regipecs.blog.hu/2017/11/01/a_felrobbant_pecsi_hegy/full_commentlist/1#c34780516
Válasz erre: A felrobbant pécsi "hegy"
2018-03-11T10:38:32+01:00
2018-03-11T10:38:32+01:00
Fzola
http://blog.hu/user/563829
Feledhetetlen emlék. Az ötvenes években sokat játszottunk a salakhegyek (mert akkor kettő volt) környékén. Amikor már jó feketék voltunk, elmentünk a hűtőtornyokhoz, és a lehűlt, de még langyos vízben lemosakodtunk. Ha fújt a szél, orrunk-fülünk tele volt fekete porral. Az asszonyok tudták, hogy olyankor ruhát teregetni nem ajánlatos. Nem tudom, mi volt a kevésbé ártalmas, mert ha ellenkező irányból fújt a szél, akkor meg a basamalomi dögégető bűzét "élveztük".
https://regipecs.blog.hu/2017/11/01/a_felrobbant_pecsi_hegy/full_commentlist/1#c34064310
Válasz erre: A felrobbant pécsi "hegy"
2017-11-03T14:38:45+01:00
2017-11-03T14:38:45+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Mennyi radioaktív salak került beépítésre - ki tudja...
https://regipecs.blog.hu/2017/11/01/a_felrobbant_pecsi_hegy/full_commentlist/1#c34061448
Válasz erre: A felrobbant pécsi "hegy"
2017-11-02T22:42:31+01:00
2017-11-02T22:42:31+01:00
KovácsLajos19
http://blog.hu/user/1198961
Ez érdekes volt köszönöm!
https://regipecs.blog.hu/2017/01/07/egy_levelezolap_es_az_allami_aruhaz/full_commentlist/1#c33919033
Válasz erre: Egy levelezőlap és az Állami Áruház
2017-10-09T17:56:38+02:00
2017-10-09T17:56:38+02:00
Veronika Hadnagy
http://blog.hu/user/1286409
Az új helyén létrejött Centrum Áruház már egészen más volt, minden szempontból.Az ugymond "régi" Centrum Áruház hangulatos volt, jó kis eladói közöséggel rendelkezett, ahol megfelelő szakmai tudással bíró eladó- kollegák, szó szerint a "szárnyuk alá" vették a kezdőket. A vásárlókkal való bánásmód megfelelő szinten volt, és ezt az "eladói kultúrát" megkövetelték a fiatal munkatársaktól is. Ha én vásárolok mindig ez jut eszembe, hogy olyan ritkán találkozni ma ilyesmivel.
https://regipecs.blog.hu/2017/10/06/szerelem_a_haboru_sodraban/full_commentlist/1#c33919027
Válasz erre: Szerelem a háború sodrában
2017-10-09T17:55:08+02:00
2017-10-09T17:55:08+02:00
Fricibá'
http://blog.hu/user/278586
Erre a független és szabad újságra jellemző, hogy minden száma egy Sztálin-idézettel indul. A karácsonyi lapszám például így kezdődik:<br />
"Sztálin mondotta: <br />
A külföldi sajtóban néha arról fecsegnek, hogy a szovjet emberek azért gyűlölik a németeket, mert németek, hogy a Vörös Hadsereg azért pusztítja el a német katonákat, mert németek, gyűlöletből mindennel szemben ami német, hogy a Vörös Hadsereg ezért nem ejt fogságba nemet katonákat. Ez, természetesen, szintén ostoba fecsegés és buta rágalom a Vörös Hadsereg ellen A Vörös Hadsereg mentes a faji gyűlölet érzésétől. Mentes ettől a megalázó érzéstől, mert a faji jogegyenlőség és a többi népek jogai tiszteletben tartásának szellemében nevelték Nem szabad továbbá el- felejteni, hogy országunkban a faji gyűlölet megnyilvánulása törvénybe ütközik ."
https://regipecs.blog.hu/2017/01/07/egy_levelezolap_es_az_allami_aruhaz/full_commentlist/1#c33918957
Válasz erre: Egy levelezőlap és az Állami Áruház
2017-10-09T17:36:55+02:00
2017-10-09T17:36:55+02:00
Veronika Hadnagy
http://blog.hu/user/1286409
Az Állami illetve Centrum Áruház által tartott divatbemutatókon az ott dolgozók közül is, és a dolgozók gyermekei közül is sokan "szerepeltek", mint manökenek.
https://regipecs.blog.hu/2017/10/06/szerelem_a_haboru_sodraban/full_commentlist/1#c33918289
Válasz erre: Szerelem a háború sodrában
2017-10-09T15:30:10+02:00
2017-10-09T15:30:10+02:00
kewcheg
http://blog.hu/user/218929
Az hogy a szovjet zászlós civilben állatorvos volt, meg hogy templomi esküvőt is tartottak, arra enged következtetni, hogy nem az átlag "felszabadító" vöröskatonával van dolgunk, hanem egy művelt, civilizált "európai" emberrel. Ilyennel meg miért is ne....
https://regipecs.blog.hu/2017/08/23/a_posta_elso_gepkocsivezetoje/full_commentlist/1#c33647794
Válasz erre: A Posta első gépkocsivezetője
2017-08-25T17:22:24+02:00
2017-08-25T17:22:24+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
,,Csak annyi közbevetés, hogy a fentiek szerint a Magyar Királyi Posta úgy működött mint a katonaság."<br /><br />
Úgy. A posta és a vasút is. De simán fel lehetett adni akár egy tojást is, két napon belül megérkezett anélkül, hogy összetört volna.<br />
Érdekes cikk egyébként, fura lehetett az élet azokkal a régi autókkal. A csendőröknél napi(!) két óra szerepelt a szabályzatban, ennyi időt szántak az autó karbantartására és a kapcsolódó munkákra, ellenőrzésekre. Mai szemmel nagyon durva, de akkor ez is óriási előrelépés volt, század elején az erdei fuvarosoknak plusz négy órát fizettek naponta, az igáslovak ,,üzembentartására" ugyanis ennyi munkát kellett számolni.
https://regipecs.blog.hu/2014/05/21/szechenyi_ter_egy_igazi_kavehaz_es_a_gobelin/full_commentlist/1#c33295985
Válasz erre: Széchenyi tér - A kávéház és a gobelin
2017-06-26T14:55:00+02:00
2017-06-26T14:55:00+02:00
kovizsike
http://blog.hu/user/865328
Nagyon elszomorító!!!
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33072993
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-18T15:40:44+02:00
2017-05-18T15:40:44+02:00
Zoltán Takács.......
http://blog.hu/user/1246963
<a href="http://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira?full_commentlist=1#c33064735" class="reply_nick_795138" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33064735 );">@Régi Pécs</a>: Tisztelt Gyürüs Úr! Elöször is köszönjük az érdelödését az ügy iránt! Természetesen hozzájárulásunkat és segitségünket is adjuk ha ez szükséges! Köszönettel : Takács Zoltán
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33064735
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-17T09:54:56+02:00
2017-05-17T09:54:56+02:00
Régi Pécs
http://blog.hu/user/795138
<a href="http://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira?full_commentlist=1#c33063655" class="reply_nick_1246963" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33063655 );">@Zoltán Takács.......</a>: Tisztelt Takács Zoltán!<br />
Bár sorait "aranyosfodorkának" szánta, de köszönöm, hogy megerősítette a történet hitelességét. <br />
Nekem fontos lenne, ha ez a pécsi 1956-os esemény is bekerülne városunk "történelem könyvébe". Mint írtam erről az eseményről nem találtam semmit egy tanulmányban sem (persze az is lehet, hogy csak én nem találtam). Ha ez ügyben tovább lépek, akkor természetesen kérni fogom a hozzájárulását és segítségét is.<br />
Üdvözlettel: Gyürüs Lajos a "Régi Pécs" szerkesztője
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33064607
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-17T09:33:13+02:00
2017-05-17T09:33:13+02:00
Régi Pécs
http://blog.hu/user/795138
<a href="http://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira?full_commentlist=1#c33061195" class="reply_nick_433506" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33061195 );">@aranyosfodorka</a>: Most már tudjuk, hogy a történet igaz, valóban ávósok lőttek a börtön ablakából. Nem tudom, hogy olvasta-e a kommenteket, mert több kérdésre is megjött a válasz. <br />
Miért arra mentek kérdésre Kása Zsuzsanna adta meg a magyarázatot.<br />
Igaz-e a történet kérdésre pedig Takács Zoltán, a megsebesült akkor 13 éves gyermek fia válaszolt.<br />
Üdv. Gyürüs Lajos
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33063655
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-16T23:42:11+02:00
2017-05-16T23:42:11+02:00
Zoltán Takács.......
http://blog.hu/user/1246963
Kedves Aranyosfodorka! A hir nem csak igaz is lehet hanem IGAZ ! Ha gondolja küldök képet apám meglött térdérôl hogy hol ment be a golyó és hol jött ki!
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33063309
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-16T22:19:57+02:00
2017-05-16T22:19:57+02:00
Zsuzsanna Kása
http://blog.hu/user/1246715
Tisztelt Gyürüs Lajos ! Megtaláltam a cikket amit 1956 nov 1 .-én helyesbítettek a Dunántúli naplóban.
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33063295
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-16T22:15:49+02:00
2017-05-16T22:15:49+02:00
Zsuzsanna Kása
http://blog.hu/user/1246715
Helyreigazítás <br />
A Szabad Dunántúl tegnapi számában megjelent „Kik lőttek a 13 éves Farkas Zolira? . . című riportban a klinika egyik nővérének téves tájékoztatása alapján T a- kács Zoli helyett Farkas Zolit írtunk. Takács Zoli lakik az Antónia utcában.
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33062859
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-16T21:00:36+02:00
2017-05-16T21:00:36+02:00
Zsuzsanna Kása
http://blog.hu/user/1246715
Válaszok a bejegyzésre a következő:Az oszlatott tömeg pánik szerűen menekült nem volt ajánlatos a volt SZtálin út fele menekülni ezért a Megye utca felé menekültünk.A lépcső ami a börtönhöz vezetett felmi is arra fele menekültünk de közbentöbben is ránk kiabáltak ,hogy vigyázzunk mert lehet hogy a börtönből ránk lőnek ezért visszafordultunk az egészségházat megkerülve akartunk hazamenni az Antónia és a PÉter utcába Egyébként kenyérért mentem volna a Bem utcába.
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33061195
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-16T16:10:27+02:00
2017-05-16T16:10:27+02:00
aranyosfodorka
http://blog.hu/user/433506
Aki pécsi és ismeri a terepet, az arra gondol, ilyen „veszélyes időben” miért is mentek a szereplők végig a Megye utcán, s csak az egészségház előtt fordultak a Papnövelde útra ? Ugyanis van egy rövidebb lehetőség a Hunyadi út megközelítésére – és hasonló esetben én, s tán mások is, inkább ezt az utat és ezzel a börtön elkerülését választotta volna. <br />
Az egészségház előtt (a Széchenyi tér felől nézve) van egy lépcsősor, ami felvisz a Papnövelde utcába. Számomra érthetetlen, hogy ha a Hunyadi út felé akartak menni, miért nem mentek fel a lépcsőn ? Rövidebb és biztonságosabb út lett volna….<br />
De hát ettől függetlenül akár igaz is lehet....
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33060461
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-16T14:12:09+02:00
2017-05-16T14:12:09+02:00
Régi Pécs
http://blog.hu/user/795138
<a href="http://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira?full_commentlist=1#c33056227" class="reply_nick_1246715" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33056227 );">@Zsuzsanna Kása</a>: Kedves Zsuzsanna! <br />
Köszönöm a tájékoztatást. A másnapi újságban valóban nem találtam meg a helyesbítést. Köszönöm a Telefonszámot is, de mivel nem szakmám az újságírás, még gondolkodom azon, hogy mi módon legyen a történetnek a folytatása megírva.<br />
Még egyszer köszönöm: Gyürüs Lajos a "Régi Pécs" szerkesztője
https://regipecs.blog.hu/2017/05/14/kik_lottek_a_13_eves_zolira/full_commentlist/1#c33056227
Válasz erre: Kik lőttek a 13 éves Zolira?
2017-05-15T21:18:47+02:00
2017-05-15T21:18:47+02:00
Zsuzsanna Kása
http://blog.hu/user/1246715
Igaz a történet,csak a név nem azonos mivel a másnapi Dunántúli naplóban helyesbítették a nevet Takács Zoltánra.Ő volt a 13 éves fiú akit térden lőttek .A cikk írójával találkozhat, mivel jól van és jelenleg is Pécsen él. Jó egészségnek örvend.Elérhető:+36 70 515 6034
https://regipecs.blog.hu/2017/03/10/konzum_aruhaz/full_commentlist/1#c32642539
Válasz erre: Konzum Áruház
2017-03-15T13:35:01+01:00
2017-03-15T13:35:01+01:00
Helianthus
http://blog.hu/user/539476
Bennem kettős érzés van, egyrészt én már csak a Konzumos világot ismertem, 78-as vagyok, évekig a Munkácsyban laktunk mamáméknál, és a kiköltözés után is szinte naponta jártam be, így nekem nagyon meghatározó pont az életemben a Konzum. Szerettem/szeretem. Ugyanakkor elnézve ezeket a képeket, a szép régi épületekről, nagyon sajnálom, hogy már nem léteznek! Valószínűleg akkoriban még nem jelentett túl sokat a műemlékvédelem.. Biztos vagyok benne, hogy lehetett volna másként.. a Konzum felépülhetett volna mondjuk egy utcával lejjebb is, vagy akár megkockáztatom, a régi épületeket felújítva, átépítve azokon belül is - dekoratív klasszikus homlokzat egy modern áruházat rejtve.. Kár, hogy az akkoriak nem így gondolták...
https://regipecs.blog.hu/2017/03/10/konzum_aruhaz/full_commentlist/1#c32615923
Válasz erre: Konzum Áruház
2017-03-11T10:53:54+01:00
2017-03-11T10:53:54+01:00
aranyosfodorka
http://blog.hu/user/433506
Örvendek, hogy van valaki rajtam kívül, aki nem szereti ezt a ronda épület-tömböt és visszasírná a régi szép házakat. Amit a Konzum "ad" az bárhol másutt is beszerezhető, amit elvett - az örökre elveszett.
https://regipecs.blog.hu/2017/02/20/nyugdijaztak_a_pecsi_postakocsikat/full_commentlist/1#c32500441
Válasz erre: Nyugdíjazták a pécsi postakocsikat (1960)
2017-02-22T22:05:17+01:00
2017-02-22T22:05:17+01:00
Jakab.gipsz
http://blog.hu/user/986682
A ló alkalmazása 10 km -es körzetben akkoriban és persze ma is környezet barátabb és olcsóbb, bizonyos célokra lásd amortizáció.
https://regipecs.blog.hu/2017/02/20/nyugdijaztak_a_pecsi_postakocsikat/full_commentlist/1#c32485141
Válasz erre: Nyugdíjazták a pécsi postakocsikat (1960)
2017-02-20T23:15:36+01:00
2017-02-20T23:15:36+01:00
Régi Pécs
http://blog.hu/user/795138
<a href="http://regipecs.blog.hu/2017/02/20/nyugdijaztak_a_pecsi_postakocsikat?full_commentlist=1#c32484245" class="reply_nick_433506" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32484245 );">@aranyosfodorka</a>: Valahogy én is így voltam ezzel! Szerencsére fényképek bizonyítják, azt amit alig hittem el először.
https://regipecs.blog.hu/2017/02/20/nyugdijaztak_a_pecsi_postakocsikat/full_commentlist/1#c32484245
Válasz erre: Nyugdíjazták a pécsi postakocsikat (1960)
2017-02-20T20:53:36+01:00
2017-02-20T20:53:36+01:00
aranyosfodorka
http://blog.hu/user/433506
Ha nincsenek a fotók, esküszöm, nem hiszem el... :-)<br />
Uránvárosi panel és lovas postakocsi ! Döbbenet....
https://regipecs.blog.hu/2017/02/08/eltevedt_a_pecsi_villamos/full_commentlist/1#c32413672
Válasz erre: Eltévedt a pécsi villamos?
2017-02-10T20:24:10+01:00
2017-02-10T20:24:10+01:00
cziczoma
http://blog.hu/user/934405
A pálya bontásával kapcsolatban jut eszembe, hogy én tulajdonképpen az Üszög-pusztai Kiserdőben laktam, onnét kellett a Balokányig begyalogolnom, hogy onnét eljussak a Szigeti útig, ahol az Urán SC uszodája volt. A kiserdőben lakott egy 80-as öregúr, aki szintén legyalogolt a Balokányig 62 környékén és várt türelmesen egy-két órát a villamosra, de az nem jött. Nem tudta, hogy megszűnt a villamos, mert a környezetben semmi nem változott, még csillogtak a sínek, ott voltak a padok, stb.
https://regipecs.blog.hu/2017/02/08/eltevedt_a_pecsi_villamos/full_commentlist/1#c32413566
Válasz erre: Eltévedt a pécsi villamos?
2017-02-10T20:10:59+01:00
2017-02-10T20:10:59+01:00
cziczoma
http://blog.hu/user/934405
@Régi Pécs: A címmel kapcsolatban is lenne megjegyzésem. A Zipernovszky keleti oldala előtt volt az elágazás. A villamosvezető egy méteres csővel kiugrott, és állította a váltót, és ennek megfelelően ment a Kisállomásra vagy a Balokány felé.
https://regipecs.blog.hu/2017/02/08/eltevedt_a_pecsi_villamos/full_commentlist/1#c32337406
Válasz erre: Eltévedt a pécsi villamos?
2017-02-09T22:53:27+01:00
2017-02-09T22:53:27+01:00
Régi Pécs
http://blog.hu/user/795138
<a href="http://regipecs.blog.hu/2017/02/08/eltevedt_a_pecsi_villamos?full_commentlist=1#c32337130" class="reply_nick_934405" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32337130 );">@cziczoma</a>: Jó lenne sok ilyen nosztalgikus történetet összegyűjteni. Aranyos eset, az öregúrnak volt humora!
https://regipecs.blog.hu/2017/02/08/eltevedt_a_pecsi_villamos/full_commentlist/1#c32337394
Válasz erre: Eltévedt a pécsi villamos?
2017-02-09T22:50:47+01:00
2017-02-09T22:50:47+01:00
Régi Pécs
http://blog.hu/user/795138
<a href="http://regipecs.blog.hu/2017/02/08/eltevedt_a_pecsi_villamos?full_commentlist=1#c32330564" class="reply_nick_433506" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32330564 );">@aranyosfodorka</a>: Csak homályos emlékeim vannak a villamosról, ezért inkább arra támaszkodom amit olvastam, hallottam róla. Nagyon lassú volt, kitérőben sokszor sokat várt, télen nagyon hideg volt. pontatlan volt. Igen, az idő sok minden megszépít.
https://regipecs.blog.hu/2017/02/08/eltevedt_a_pecsi_villamos/full_commentlist/1#c32337130
Válasz erre: Eltévedt a pécsi villamos?
2017-02-09T22:06:51+01:00
2017-02-09T22:06:51+01:00
cziczoma
http://blog.hu/user/934405
Az Urán uszodából télen futottam a Szigeti úti végállomásból kihajtó villamos után lóden kabátban, nagy kemény bakancsban jókora sportszatyorral. Elkaptam a rácsot, bedobtam a sporttáskát aperonra, haskeleppel (mert tornásztam is) bezúgtam az előtérbe fejjel lefelé, homlokkal tompítottam. Nagylajosos egyensapkám sem esett le. Egy nagyon disztingvált hetvenes úr szellőzködött a peronon, a többiek egymást melegítették az utastérben. Mikor az öregúr látta milyen elégedett vagyok magammal, csak annyit mondott: -Fiatalember! Én az ön korában nem felugrottam a villamosra, átugrottam azt!
https://regipecs.blog.hu/2016/07/25/pecsi_furdo_nosztalgia/full_commentlist/1#c32336892
Válasz erre: Pécsi fürdő nosztalgia
2017-02-09T21:24:25+01:00
2017-02-09T21:24:25+01:00
cziczoma
http://blog.hu/user/934405
1976-ban a Dunántúli Napló júniusi számában jelent meg a fenti hír.Akkor legfeljebb újra nyithatott. A hadapród iskolának volt egy fedett medencéje a mostani ÁOK főépület jobb szárnyán az alagsorban, ma is működik egyetemi uszodaként. A Kürt utcai volt a nyitott, ugrótoronnyal, 4 méter mély vízzel a trambulin alatt. A két uszodát használta a Dózsa lövész tiszti iskola is. Amikor az Urán vette át az épületeket, az Urán SC úszó szakosztálya működött itt, télen a fedettben, nyáron a nyitottban.57-től 62-ig jártam oda.
https://regipecs.blog.hu/2017/02/08/eltevedt_a_pecsi_villamos/full_commentlist/1#c32330564
Válasz erre: Eltévedt a pécsi villamos?
2017-02-09T07:51:28+01:00
2017-02-09T07:51:28+01:00
aranyosfodorka
http://blog.hu/user/433506
Jó volt visszagondolni RÁ - de valahogy nem tudom a mai forgalom mellett, a szűk pécsi utcákon elképzelni a villamost. Hiszen így is olyan nehéz a belvárosban közlekedni. Maradjon meg ez szép emléknek.
https://regipecs.blog.hu/2017/01/15/daranyi_bacsi_a_pecsi_torpe/full_commentlist/1#c32168499
Válasz erre: Darányi bácsi a pécsi törpe 2.
2017-01-16T16:43:04+01:00
2017-01-16T16:43:04+01:00
aranyosfodorka
http://blog.hu/user/433506
A mai Báthory út és Klimo György utca kereszteződésének északi sarkán – ahol most parkoló van és Barbakán térnek nevezik – állt régen egy kertes családi ház, borostyánnal sűrűn befuttatott kerítéssel. Abban a házban volt egy kis trafik és Darányii bácsi egy ideig ott is dolgozott. Egy széken állva szolgálta ki a vásárlókat. Arrafelé laktunk, határozottan emlékszem rá. Ez úgy gondolom valamikor az ötvenes évek közepe tájén lehetett, vagy akörül.. <br />
Emlékeim szerint dolgozott egy másik trafikban is, ez a Király utcában a Búza tér felé, a hajdani Borostyán étterem közelében volt, ma már itt sem trafik üzemel.<br /><br />
És mi úgy tudtuk, hogy Darázsi bácsinak hívták – ami persze lehetett nevének „elhallása” is.<br /><a rel="nofollow" href="http://aranyosfodorka.blogspot.hu/2012/12/regi-pecsi-tortenet.html">aranyosfodorka.blogspot.hu/2012/12/regi-pecsi-tortenet.html</a><br /><a rel="nofollow" href="http://multmento.blog.hu/2011/02/09/kis_ember_nagy_elete#comments">multmento.blog.hu/2011/02/09/kis_ember_nagy_elete#comments</a> (kommentek) <br /><br />
A 2013-ban nyarán jelent meg a történet első része, itt: <br /><a rel="nofollow" href="http://regipecs.blog.hu/2013/06/04/daranyi_bacsi_a_torpe">regipecs.blog.hu/2013/06/04/daranyi_bacsi_a_torpe</a>
https://regipecs.blog.hu/2017/01/15/daranyi_bacsi_a_pecsi_torpe/full_commentlist/1#c32162445
Válasz erre: Darányi bácsi a pécsi törpe 2.
2017-01-15T19:43:53+01:00
2017-01-15T19:43:53+01:00
ainu
http://blog.hu/user/368950
Érdekes cikk volt ez is, köszönjük! Gyerekkoromban én is többször láttam őt, bár akkor már öreg lehetett, mert a 70-es évek végén születtem.<br />
A The Singers Midgets legismertebb megjelenése talán az Óz, a csodák csodájában történt. Ha jól értem, abban az időben Gyula bácsi már nem volt a társulat tagja. Viszont itt a teljes filmográfia róluk, és valóban ott szerepel az 1921-es évszám:<br /><a rel="nofollow" href="http://www.imdb.com/name/nm1306574/">www.imdb.com/name/nm1306574/</a>